Till läsaren 2021

Foto: Torbjörn Nääs

År 2020 präglades av coronapandemin och livet förändrades för alla. Även arbetet med att fånga artiklar till hembygdsboken Sool-Öen ändrades drastiskt – inga fysiska möten, med trevliga diskussioner och gott fika. Istället löste vi redaktionsarbetet via digitala medier, som ändå fungerat bra. Vi kan även i år, i den 49:e upplagan erbjuda en varierande läsning med historiska inslag, roliga istorior och glimtar.

Ett varmt tack till alla som hjälper oss och har bidragit med artiklar och inslag till årets bok. Vi ser fram emot ett sundare år 2021, då vi hoppas att vaccinering mot covid 19 börjat verka.

I nästa års utgåva firar vi femtioårsjubileum så du är välkommen med idéer och uppslag till Sool-Öen!

I skrivande stund möts vi av budet att Hembygdsföreningens ordförande Anders Berg, efter en tids sjukdom avlidit. Vi minns honom som en stark och drivande kraft i föreningen och med tacksamhet erinrar vi oss hans stöd i arbetet med hembygdsboken Sool-Öen.

Redaktionen